.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
برگزاری جشن گیلاس در مازندران

شمال نيوز: جشن برداشت میوه گیلاس درکجور نوشهر برگزار شد، این منطقه کوهستانی بعنوان قطب تولید گیلاس مازندران شناخته می شود.
 
مدیر جهادکشاورزی نوشهر در گفتگو با باشگاه خبرنگاران مازندران گفت: منطقه کجور با 316 هکتار باغ گیلاس و با متوسط تولید 7 تن در هکتار سالیانه هزار و 100 تن گیلاس تولید می کند که وارد بازار مصرف می شود.

سنجرانی با اشاره به اینکه منطقه کجور یکی از قطب های تولید گیلاس در استان مازندران محسوب می شود افزود: با توجه به موقعیت جغرافیائی و آب و هوائی کوهستانی این منطقه ، تولید گیلاس از جایگاه ویژه ای در بین باغداران برخورداربوده و تولید غالب این منطقه است.

وی با بیان آنکه تولید گیلاس این شهرستان علاوه بر مصرف داخل استان به خارج از استان صادر می شود افزود: از دو هزار هکتار باغ زراعی در شهرستان بیش از 94 هزار تن محصولات باغی در سال تولید می شود که 4.2 درصد از سهم استان را شامل می شود.

وی افزود: مناطق ناصرآباد، حسن آباد، چتن، اوازرودخانه و کی کوه و دشت نظیر در بخش کجور به عنوان مناطق تولیدکننده کیفی ترین گیلاس کشور با قابلیت صادراتی می باشد که با ساخت کارخانه جات صنایع تبدیلی و بازار فروش استاندارد این قابلیت ها بیشتر عملیاتی خواهد شد.

منطقه سردسیر کجور دارای 21 هزار هکتار اراضی زراعی و باغی بوده که دارای درختان سیاه ریشه و گندم و جو بوده که در این بین 1700 هکتار از اراضی باغی این منطقه به گیلاس، هلو، گردو، آلو، آلبالو، فندوق اختصاص دارد و سالانه بیش از 36 هزار تن انواع میوه برای مصرف داخل و خارج از استان تولید می شود. /ف


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.636 seconds.